Találkozunk a legközelebbi rallyn!

Blog Image

EAK M-Sport / Kovács Emil

A pályafutásomat valamikor 2000 -ben kezdtem el komolyabban. Amit egy aktív rajongói élet előzött meg. A baráti köröm éppúgy benzingőzzel fertőzött volt és mai napig az, mint ahogyan én is az voltam és vagyok mai napig. Tehát valamikor 2000 körül kerültem közvetlen kapcsolatba a rallyval egy a mai napig barátomnak tartott versenyző Jedlóczky Laci mellet navigátorként. Akkor egy Gr A–s Lancia Integrale navigátor ülését koptattam kisebb -nagyobb sikerrel.

Kis idő elteltével vettem meg az első saját autómat, az akkor még létező ECS Motorsorttól egy GC8 Subaru Impreza Gr A-N es autót. Ha jól emlékszem, valamikor az év vége fele vittem haza és az első megpróbáltatásom az autóval az a Mikulás VB volt, és ahogy az lenni szokott: elhittem, hogy a bab is hús és én mindent jobban tudok. Fel is borítottam az autót ,rendesen leamortizálva, de célba érve vele. Aztán egy picit nagyobb felújítást igényelt, mint a tervezett felújítás lett volna. De ezt a sztorit már valahol leírtam egyszer. Szóval. A szezon kezdésére kész lett az autó és évekig mentem vele, de valahogy sosem volt jó, mert valami vagy valamik mindig beszartak rajta és így nagyon keserű volt…..

Az életem úgy alakult, hogy megszülettek az iker lányaim és túl sok lett a teendőm illetve kiköltöztem a családommal az USA ba így abbahagytam a versenyzést, de soha nem kerültem elég messze a rallytól hogy azt elfelejtsem. A benzin mindig is az ereimben csordogált, maximum nem olyan magas oktán számú volt. Egy pár évvel később visszaköltöztünk, de a munkám a családom miatt az újra visszabutulás volt az első, mert megélni meg kell valamiből.

Amikor már stabilan éreztem a talajt a lábam alatt, voltam olyan hülye és vettem egy autót Jedlócky Laci barátomtól. Mi mást, mint egy jó kis Subarut. Csináltam egy szép kis műhelyt és elkezdtem építgetni úgy kb 2 évig mert a munkám így engedte meg. De megbeszéltem a családommal hogy a versenyzés nem mehet a munka és a család rovására , csak hobbi lesz. Ez egy olyan kőbe vésett dolog bár szerintem az a kő valami puha anyag lehet, mert simán átírom. 🙂

Egy szó, mint száz, az autó kész lett „majdnem” és a 2018-as Eger rally szervízparkjában mikor lekerült a trélerről meg is tehettem vele az első métereket. Így ültem vissza kb 13 év kihagyás után versenyautóba. „Erről is írtam egy jó ki cikket valahol.” Az érzés olyan volt mintha háttal ülnék a moziban, de nem bántam, mert minden másra meg ott van a Master Card. 🙂

Eger rallyn sikerült célba érni bár sokan azt mondták, hogy a második gyorsról már nem jövök le. Ami majdnem így is volt, de megoldottam és a csapat is miután rendbe rakták az autót, mert elém ugrott egy kresz tábla, amin egy szarvas volt. Aztán volt féltengelytörés és egy pár apróság, de elértük a céldobogót és én sírva köszöntem meg mindenkinek, hogy velem voltak és hogy 13 év után ott állhattam a célban.

Majd a munkám miatt a következő versenyünk sajnos csak az Ózd -Salgó rally volt. Ez a verseny kicsit rövidre sikerült, mert a Ceredi gyors cél kanyarjában egy picit gyorsabban mentem, mint kellett volna és odaért az autó hátulja a korláthoz illetve egy a fűben megbújó kilóméterkőhöz, ami enyhén szólva leamortizálta nem kicsit cserébe nagyon az autó hátulját. Konkrétan leszakadt. Bebattyogtunk Salgótarjánba és ott feladni kényszerültünk a versenyt.

Nagy elánnal nekiálltunk rendbe rakni az autót. Mivel a murvás versenyeket amúgy is kihagyjuk, a következő a Nyíregyháza rally lett volna. És csak lett volna. A navigátorom Halász Peti elment valami egyszerű kontrol vizsgálatra a dokihoz és azonnal műtőbe vágták és szétkaszabolták a lábát. Ugrott a navigátorom. 4 vagy 5 napig próbáltam navigátort találni, már a vége fele olyan is jó lett volna, aki csak lélegzik, csak legyen ott, de egyszerűen nem volt senki és Somogyi Pali barátommal beszélgetve megértette velem, hogy azért ez nem egy olyan egyszerű játék, hogy annyira félvállról vegyem a navigátor dolgot. Így navigátor hiányában vissza kellett mondanom a versenyt. Pedig teszteltünk mint a nagyok vagy valami olyasmi..

Aztán jött az év vége és mivel murván nem megyünk így a Miku VB kilőve maradt a Szilveszter Rally amin még sosem mentem és most sem akartam. De hát a fiúk a műhelyben, a haverok ,ismerősök elkezdték a szövegelést hogy az autó kész és itt van az a kis srác Balatoni Ádám, navigátor szeretne lenni mellettem ,ki kellene próbálni és ha mennénk akkor esetleg mi is……. Így beneveztem a nevezési zárlat előtt fél órával. Az igazat megvallva jól tettem, mert igen csak keveset ültem az autóban, és ha akarok csinálni valamit 2019 ben akkor menni kell. Az ikerlányaim Emili és Nelli, a fiam Dávid és a feleségem Betti is örültek a döntésnek, mert így legalább benzingőzös családi hétvége lesz. Titkon én is örültem neki, mert a fiam 2018 ban nem tudott jönni egy versenyre sem és a lányaimat végre fertőzhetem, mert ők balettoznak amit én csak „buzineveldének” nevezek.

Aztán a versenyre kijött a húgom ,az édesanyám, a barátaim ,az unokaöcsém ,a keresztfiam és még sokan mások. Nagyon jól esett már csak az, hogy együtt a szűk és a nagycsalád, velünk vannak a barátok és ismerősök. Majdhogynem bulihangulat volt. Még az sem szegte a kedvünket, hogy pénteken, az unokaöcsém navigálásával kezdtük a versenyt, aki még életében nem navigált. Kikéstünk azzal kezdtük ”mint valami hülyék”, majd az első rajt után elment a szervó, és annyira csúszott, hogy az autó nem maradt az úton, mert mi nagyokosok a slic gumit raktunk fel. A második gyorson már jobb volt ,de a fékünk hamarabb fogott hátul és így féktávon előbb az autó hátulja fordult és utána az eleje. aztán észre vettük hogy a hajtással is van valami mert fura hangokat ad ki magából de ettől függetlenül tudtunk menni, ugyan nem időre és nem látványosan, olyan botorkálósan.

Hogy mentem volna másképpen mikor a navigátor unokaöcsém a negyedik kanyar után elveszítette a fonalat majd a felénél visszatalált, majd megint elkavarodott „hol vagyunk bameg”és a vége már megint megvolt, szinten segítette a munkám az autóban. De ügyes volt, és mert ő élvezte, hogy nem azt csinálja az autó, amit én szeretném, hogy csináljon. Miután visszaértünk a második gyorsról a boxba egy kicsit átértékeltük a dolgokat. Késő estig szereltünk. Puhítottunk a gátlókon nem sok sikerrel, lekötöttük a stabrudakat, kiszereltük a pedálgépet, hogy rendbe rakjuk a féket, mókoltunk a hajtáson és felraktunk olyan intermedia féle gumikat és elmentünk lefeküdni. Másnap az újdonsült navigátor palánta Balatoni Ádám jött, aki jobbnak bizonyult, mert nem kavarodott el, és amit mondott azt jól mondta és akkor, amikor kell így a pénteki időnkhöz képest 1 perc környékét javítottunk. Igy sem volt tökéletes az autó, mert a szervo gondolt egyet és elment majd gondolt egy másikat és visszajött. És persze ezt akkor játszotta, amikor nem kellett volna. Az utolsó körre egy olyan sete -suta autóval vágtunk neki, de már tele tapasztalattal és a szombati elsőkörös idönkön is tudtuk javítani újabb egy percet. Igaz az idő nekünk nem volt fontos, mert már az elején annyit zsákoltunk, hogy nem fért a csomiba így maradt a teszt és a buli. A buli annyira hogy a végén még a céba is elfelejtettünk lemenni. Tudom ciki ciki na de ez van. Örültünk egymásnak hogy megint egy jót buliztunk és újra együtt volt a nagy bagázs…..

Most itt kellene köszönetet mondanom a támogatóknak, de mivel azok nincsenek illetve minden saját, ami az autón van, EAK M-Sport, EAK Management, azaz EAK.hu  így nem marad más, mint hogy köszönetet mondjak a családomnak. Feleségemnek Bettinek, hogy elnézi a hülyeségeim, a gyerekeimnek, Dávidnak,Emilinek, Nellinek, hogy támogatnak, A szomszéd Molnár Csabinak hogy mindig ő az első aki jön segít és teszi, hozza, viszi, az unokaöcsémnek Kovács Zsoltnak a segítséget ”ne navigálj”, a barátoknak azt a sok nem mindig hasznos tanácsot ,az újdonsült navigátoromnak Balatoni Ádámnak a majdnem hibátlan munkát és köszönöm az autónak hogy nem hagyott cserben.

A 2019-es évben találkozunk a rally pályákon. Mert szeretnénk menni a Mitropa kupa mezőnyében és a hazai ORC bajnokságban is ,csak olyan hobbizós szinten. Persze ,ha az óra is azt mutatja, akkor mehetünk gyorsabban is ,olyan majdnem profi módon.

MERT RALLYZNI JÓ………..

By : 2020.08.31. Comments off ,