Találkozunk a legközelebbi rallyn!

Blog Image

Hogyan, és mikor kerültél kapcsolatba az autósporttal?

Ezen el kell egy picit gondolkodnom….

Nézőként még valamikor fényévekkel ezelőtt, úgy kb 27 éve volt lehetőségem a barátaimmal elmenni életem első rallyversenyére az akkor még létező Esztergom rallyira, a Strázsa hegyre. Attól a naptól estem szerelembe és minden vágyam az volt, hogy rallyversenyző legyek. Én is olyan voltam, mint a legtöbb néző, aki jobban tudja, tudná vezetni az adott autót, mint az a versenyző, aki éppen aktuálisan elhaladt előttem. Fejben mindig minden ment, sőt le is tudtam modellezni ott a helyszínen, hogy hogyan is kellett volna azt az adott kanyart abszolválni. J

Aztán egy pár év múlva lehetőség adódott, hogy egy ma is jó barátom Jedlóczky Laci mellé beüljek navigálni egy Lancia Evo 3- ba. Ez kb. 2001- ben volt. A szezon közepénél már megint okos voltam ( hogy én jobban tudom.. ) nagyot mertem álmodni és sikerült vennem egy Subaru GC 8 at. Így adódott, hogy 2002 től saját autóval pilótaként, Gergye Mercivel a navigátor székben elindultunk a bajnokságban. Majd rájöttem, hogy a bab nem hús…. Kisebb nagyobb sikerrel, de élményekben gazdagon gyűjtöttük a kilómétereket és a tapasztalatokat.

Az idei első versenyen láthattuk előszőr élesben a gyönyörű Replica WRC-det. Mit kell tudni az autóról?

🙂

Egy pár évvel ezelőtt egy elég hosszú ( 13 év ) kihagyás után ültem vissza versenyautóba. Jedlóczky Laci barátom versenyautóját vettem meg alapnak és abból sikerült kb 2 év és rengeteg munkaóra alatt összefaragni a „Replika WRC” t. Mivel nem az autóépítés a fő profilom így akkor készült az autó, amikor időm engedte, hogy dolgozzak rajta. Az autó alapja egy 2001 es Subaru WRX STI. Rengeteg módosítással. Doblemezek, tornyok, padlólemez, és sorolhatnám még. Lemodellezve a gyári WRC- ket. Kapott egy 2004- es borítást annak minden kiegészítőjével, ahogy az a „nagykönyvben” meg van írva. A teljes elektronika egy motorsportos kábelköteg ,Motec computer, Motec kijelző, Motec Pdm modul és minden finomság. A motorja is egy összerakott motor, benne minden jóval, de ez csak egy ideiglenes motor, mert a végleges verzió most készül a Victory Motors segítségével. A váltója egy Kaps váló, de tervben van egy sequential váltó. A futómű teljes egészében: bölcsők, féltengelyek, lengőkarok, futómű kitámasztók, gátlók, kormánymű stb… az WRC. A fékek elöl egy 8 dugattyús vízhűtéses fékszett, hátul 4 dugattyús fékszett van, ami szintén a Subaru WRC ken „volt” megtalálható. Gyári fényezést kapott a teljes karosszéria. Mindene kevlár és carbon.

Szereztetek pár harci sérülést Egerben, összességében milyenre értékeled a szezonnyitót?

🙂 🙂 🙂

HÁT AZ ÚGY VOLT…….

Igen már megint úgy gondoltam, hogy a bab is hús. De nem. Mentségemre szóljon, hogy nagyon a végén, mondhatni az Egri szervízparkban lett kész az autó. Egy métert sem mentem az autóval, de még programozni sem én vittem. 13 év kihagyás után ott Egerben a szervízparkban mentem vele először, ott tettem meg vele az első métereket. A szerelem miatt (mert az ugye elvakít) nem mértem fel hogy mekkora veszélyek rejlenek a döntésekben, amiket ott meg kell hozni. 13 év után, 0 km tapasztalattal, berozsdásodva, ültem be az autóba az ideiglenes navigátorommal, Halász Petivel, aki a szezon előtt tanulta, meg hogy mi az az itiner és remegett az autótól és tőlem, hogy melyik gyorson, külső vagy belő íven lévő fán fogunk lógni. Egyébként komoly fogadások mentek a szervízparkban hogy ez mikor fog bekövetkezni. De nem lett igazuk!!!! Voltak kalandok, nem kevés, cserébe sok. Volt az az ominózus esésem. Igen balfax voltam úgy gondoltam, hogy jó az úgy… de sajnos 6. ban az ott nem fért el. De mákom volt jöttek a nézők segítettek és haladtunk tovább. Majd estére sikeresen eltörtem a jobb hátsó féltengelyt, de azt is megoldottuk, vagyis a fiúk és másnap super rallyztunk. Összességében azt kell, hogy mondjam, boldog vagyok, mert újra sikerült megvalósítani egy álmot és azért nem mondható, ha figyelembe vesszük a körülményeket, hogy fakezű vagyok. Az egész csapat felnőtt a feladathoz teljesítettünk elsőre egy óriási dolgot úgy, hogy a csapatban 2 ember volt az, aki már valamikor réges -régen látott és volt már rally versenyen. Beértünk a célba és ez volt a legfontosabb.

Hogyan tovább, mikor látunk titeket legközelebb? Székesfehérvár szóba jöhet?

A terv a következő…

Nincs terv. Mi egy olyan csapat vagyunk, akik kötelezettség nélkül vagy mondhatni a szerelemből rallyzunk. A csapat minden tagjának vannak a hétköznapi életben feladatai és éppen emiatt van az, hogy szerelemből versenyzünk. Fontossági sorrendbe rakva a dolgok menetét, kevés esélyt látok a Fehérvár rallyra és mivel murvára nem viszem az autót így a soron következő verseny, amire esélyt látok az a Salgó-Ózd lehet. Bár abban az időpontban van az unokahúgom esküvője így lehet, hogy az is kimarad. De a Pécs és a Zemplén az szinte kötelező. Szeretnék még menni teszt jelleggel egy pár kisebb versenyen mindenek előtt, mert úgy gondolom, hogy nagy felelőtlenség lenne, ha felkészületlenül ülnék újra autóba. Kellenek a verseny kilóméterek és a fix navigátoromnak, Takács Zsoltnak is kell a tapasztalat. Szeretnénk, ha a csapat minden tagja jól érezné magát a versenyeken, legyen az az autóban vagy a szervízben és nem arról szólna a verseny hétvége, hogy végig szenvedjük, azt várva, hogy mikor lesz már vége. Szeretnénk a nézőknek is mutatni valamit, ami egy látványos autózás és nem az esek -kelek szindróma. Ez egy nagycsalád és az önfeledt szórakozás, szórakoztatás a lényeg, hisz mi is ezért megyünk és a nézők is.

Szerelmünk a RALLY. 🙂

By : 2020.08.31. Comments off , , ,