Találkozunk a legközelebbi rallyn!

Blog Image

Mert rallyzni jó!

1. Az idei évben sajnos eddig csak az Eger Ralin láthattunk benneteket indulni. Hiányzott egy kicsit azért már a versenyzés, a rali versenyek hangulata?

Amilyen rosszul indult az évünk, olyan rosszul is folytatódott. Eger rally után, ami ténylegesen megette az autónkat belevágtunk egy kis felújításba. Új motor, váltó, stb… de a felújítás közben az időjárás nem volt kegyes hozzánk és a csapatunk műhelyét elöntötte a víz egyszer majd még egyszer és még egyszer és végül még egyszer. Így lett az a szitu, hogy versenyautó építés helyett egy új műhelyt kellett építenünk és emiatt háttérbe szorult minden, ami a versenyzéssel kapcsolatos tevékenység. És bár a fejünkben az új műhely építése járt, azért latolgattuk a lehetőségeket, hogy melyik verseny lesz az, amire soron következőként el tudunk menni mert már hiányzik a benzingőz és mint mondtuk már :szeretünk szenvedni. Így lett a soron következő versenyünk az Ózd Salgó rally.

2. Hogyan készültetek a borsodi és nógrádi pályákra?

Szerintem az a legjobb, ha azt mondom, hogy sehogy. Bár Rafi barátommal együtt elmentünk tesztelni, ami jól is sikerült, vagyis azt gondoltam és a Prológig igy is gondoltam. Szépen felírtuk a pályákat pont úgy, ahogy szoktuk, nem volt benne nagy csoda. Hobbiból versenyzünk tehát a biztonság az elsődleges cél és a célba érés. A prológon úgy nézett ki ,hogy minden frankó ,volt ugyan baj az új váltóval ,de azt gondoltam, hogy szoknom kell még és azért nem megy a váltás jól se fel se lefelé.

3. A szombati nap folyamán mintha csak a lassítókat gyűjtöttétek volna, majd az autó is megmakacsolta magát. 🙂 

Igen gyűjtögettünk mindent. A Királdi gyorson sajnos érintőre vettünk egy lassítót, ami egy picit szűkösebb volt, mint szokott lenni. El is ment borért a futómű. Az autó mindenfele ment amerre csak akart menni, de urai voltunk a szitunak. Aztán ha jól emlékszem Domaházán is érintettünk egyet, de az nem volt nagy gáz. Majd a szervízparkba mondták, hogy három lassítót vittem el, vagyis azért büntettek, de nem emlékszem a harmadikra…”nem is volt annyi lassító” .    Végül a második kör harmadik gyorsához közeledtünk és éreztem etapon, hogy valami nem stimmel a kormányommal. De nem volt olyan vészes és beálltunk a rajtba elrajtolni. A pálya felénél egy jobbos majdnem visszafordítóba egyszerűen nem fordult be az autó és már a kanyar bejárati ívénél elkezdtünk leesni az útról. Ha fékeztem a kormány nem mozdult és mire levettem a lábam a fékről késő volt. Igy lett az, hogy felfutottunk egy padkára -egy jó hosszú padkára és megpihentünk rajta. Onnan se le, se fel ,sehova. Marad, nyugszik. Kiszálltunk, OK tábla háromszög, a következő 3 autónak mutat, hogy minden ok majd rágyújt, iszik egy kis vizet és nézi a versenyt és imádkozik, hogy mások ne verjék telibe az autót. Öt évet öregedtem minden egyes elhaladó autónál. És az az oltás, amit kaptam, na, az nem volt semmi. De jófej sportbírók és mégjobbfej nézők voltak ott és ez nagyon jól esett. Majd mindennek a végén jött a megmentő autó ,lerángatta az autónkat a padkáról, ami nem volt könnyű és elindultunk a szervízbe. Nagyon köszönjük a segítséget nekik. Indulás után meg is lett a hiba oka: egyszerűen elment a szervo olaj. Mondanom se kell, hogy a gyorsasági második felét, azt a kanyargós utat szervo nélkül…. és az etapot a szervízig ami kb 80km azt nem kívánom senkinek. Viszont megvolt az éves edzésem. Így lett az, hogy SUPER RALLY. És költözés át Salgótarjánba.

4. Vasárnap pedig találkozhattál a kedvenc pályáddal, amit Cerednek hívnak…

 Hát, ja. Cered. Szerintem azt a pályát már akkor utáltam, amikor építették. Nem is. Jó kis pálya az, én nem tisztelem eléggé. Tavaly eltűnt az autó hátulja az utolsó kanyarban. Gondoltam nem csap a ménkű kétszer ugyanoda. Dehogynem. Csak most az elejét. Ahogy Jedlóczky Laci barátom mondta: olyan jó diszkósan fordultam álló 4 kerékkel, mint aki most ül először autóba. Odaért, lerobbant az eleje ,kitolat és halad tovább. Elfogyott egy sárvédő egy lámpa egy fél lökhárító elöl, hátul egy csipetnyit behorpadt ez az, de ahogy Cigi mondaná, ha van rajta kerék, akkor megyünk tovább. Mentünk is be a szervízbe. Ott 30 perc volt arra, hogy összerakják a fiúk. Hát nem jött össze, mert 33 perc lett futómű állítással együtt. Meg is szidtam őket érte olyan jó nagy hálás köszönettel mert nagy királyok mind. Egy picit kikésve elindultunk kifelé a szervízből átugorva majd visszatolatva a technikai ellenőrzéshez és onnan a tankolózónába. Rohan a szervízesünk, hogy az egyik csavar nem lett rendesen lehúzva szerinte a futóműben. Mindenképpen rá kell nézni, mert ha kitekeredik, akkor kiszakad a kerék és esünk akkorát, mint az ólajtó ne adj isten, kiesik a futómű és átgázol egynéhány nézőn. Igen tudom Tilos! De inkább nézze, meg mint hogy nagy baj legyen. Hát kérem szépen megnézte és ezt díjazták is egy jó nagy kizárással, mert tiltott szerviz és ezt nem lehet, mert főben járó bűn és ez csalás inkább szakadjon ki a kerék és történjen bármi is. KI VAGY ZÁRVA! Na de nem ott és akkor neeem, majd a legvégén. Hülye gyerek menjél még egy kört, gyere be a cél gyűjtőjébe és mielőtt bemennél a parkfermebe akkor vagy kizárva. Köszi. Hülye, ülj le egyes.

5. A nehézségek ellenére azért csak begurultatok a salgótarjáni céldobogóhoz

Igen. Begurultunk. Át is mentünk rajta miután megkaptuk a papírt a kizárásunkról. Azonnal technikai problémánk lett és megmakacsolta magát a hír hallatán az autónk és leparkolt.

Láthatunk még benneteket versenyezni a 2019-es év folyamán?

Minden valószínűség szerint igen. Most elmegyünk egy kicsit Legendezni és visszajövünk erre a nagy csinnadrattára, Nyíregyházára, ami egyébként Zemplén. Megnézzük, hogy hogy kellene menni, ha nagyok lennénk. Bár, ha jobban belegondolok, nem is akarunk olyan lenni, mert az nem mi lennék.

Összefoglalás

És most jön az, amit tényleg komolyan gondolok. Tényleg nagyon hálás vagyok a csapatnak. Köszönöm fiúk ,lányok, hogy egyemberként azért dolgoztatok ,hogy a navigátorom és én jól érezzük magunkat miközben játszunk. Köszönöm Molnár Csabinak, Kovács Zsoltinak,Id Balatoni Ádámnak, Balatoni Daninak, az autó felkészítését és a teljes verseny alatt a hibátlan és felelőségteljes munkát még akkor is ,ha azt így díjazták. NEM A TI HIBÁTOK HANEM AZ Ő SZEGÉNYSÉGI BIZONYÍTVÁNYUK. Köszönöm Magyar Tíbornénak ”Nani” nak a tisztaságot az odafigyelést. Köszönöm a feleségemnek, Bettinek a támogatást és a kiváló szervezést, és nem utolsó sorban Jedlóczky Laci barátomnak a mindent, mert óriási segítség volt, mondhatni nélküle nem ment volna.

UI: Volt egy rendezvényünk Salgótarjánba egy E.A.K szimulátor bajnokság, aminek a szervezését és a teljes lebonyolítását Susán Vilinek köszönhetjük.

Egy szó mint száz: JÓ KIS CSAPAT VAGYUNK MI!!!!!!!!

By : 2020.08.31. Comments off ,