Találkozunk a legközelebbi rallyn!

Blog Image

Tervek – vélemények

A téli felkészülésen rengeteget változtattunk az autón, sokat fejlődött a csapat is, sok mindenre fény derült. Többek között, hogy magunkon kívül szinte senkire nem számíthatunk. Azért sikerült barátságot is kötnünk olyan emberekkel, cégekkel, akik megértették az SOS jelentését. Szinte minden kérésünket azonnal megoldottak és úgy álltak a dolgokhoz, hogy a szemük előtt a mi szezonnyitó versenyünk lebeget. Így tudtuk az autó futómű és lengőkar szettjét teljesen átépíteni, azokat egy barátunk által szerzett eredeti sablon alapján legyártani. Az autó kapott egy sequential váltót és még sok apró, de fontos alkatrészeket. Ugyan tesztelni nem tudtuk az autót és az új fejlesztéseket, de a verseny végén elmondhattuk, hogy működik -működnek.

Tervek, azok vannak

Amikor azt kérdezik, hogy milyen tervekkel készülünk a 2019 es szezonra csak mosolyogva mondom, hogy tervek azok vannak. De mint tudjuk, ember tervez, Emil végez. Ha ész nélkül megyek, akkor kimaradnak versenyek, ha agyban is felkészülök, és minden rendben van körülöttünk akkor a tervek: a Magyar ORC bajnokságban 4 verseny, a Mitropa kupában 3-4 verseny és szeretnénk az év vége felé a Rally Legendre menni. Amit már többször mondtunk: mi „csak” szórakozásból megyünk, mert szeretjük a rallyt és szeretünk szenvedni a versenyeken J . Persze ez nem teljesen igaz,mert jó lenne már egy olyan verseny ahol nincs vagy csak általános,kisebb problémák vannak. De ami késik, nem múlik.

Szezonnyitó Eger rally

A szezonnyitó Eger rallyra egy elég népes mezőny jött össze. Mikor megláttam a nevezői listát az első gondolatom az volt, hogy ebből nagy baj lesz, mert a kígyó utol fogja érni a farkát. Aztán elengedtem a dolgot és elkezdünk kalkulálni a lehetséges csúszásokat és foglalkozni a saját dolgunkkal. Tesztelni mentünk és az is lett a vége, leszarva a jóindulatú emberek véleményét. Nem vagyunk egy top csapat, nem egy top navigátor diktálja az iramot, sőt én sem vagyok, egy top pilóta, viszont mi a rally szeretetéért megyünk a versenyekre és jól érezni magunkat. Most leírhatnám a véleményem az MNASZ –ről ,a verseny szerverőjéről, de az nem állná meg a helyét semmilyen nyilvános fórumon. Milliós károkat okozott nekünk az egri verseny és nem csapat vagy pilóta esetleg navigátor hibája miatt, egyszerűen a pályák illetve a „pálya” minősége miatt, mire azt monda valaki, hogy VB minőségű pálya. Szerintem itt a válasz a felháborodott kérdésre, miszerint miért kell menni más rallysorozatba. A válasz egyszerű. Korrektebb szervezés, sokkal kevesebb költség, rallybarát hozzáállás és segítő rendezőség. Ezek jellemzik a többi bajnokságokat. A pályák közül egy volt az, amire szerintem a mezőny 90 százaléka köpködött és az volt az, ami a 16 gyorsaságiból 5x volt. Én személy szerint utáltam, mert etapként lejőve rajta is megette az autót. A többi gyors az hibátlan volt. Szerintem a bajnokság az első 30 autónak van kiírva, de valószínű, hogy köztük is van olyan, akinek hányingere van, de inkább lenyeli.

Kalandos verseny

Kalandos versenyen vagyunk túl. Kijutott a bajból minden napra. Nem szeretnék visszatérni a „pálya” minőségére, de mindennek az oka onnan ered. Nem a felkészületlenség vagy vezetői hiba, egyszerűen megette az autót. Ez végigkísérte a teljes hétvégénket. Igyekeztünk minden tőlünk telhetőt megtenni, de éhes volt. A lényeg az, hogy célba értünk és ez azért fontos, mert rengetegen nem láthatták meg az autójukkal a céldobogót. Sajnáljuk.

Cserélnünk kell egy motort, egy komplett kipufogó rendszert, egy turbót és egy pár drága apróságot a futóműben stb… és kihagyjuk a Miskolc Rallyt. Majd nekivágunk egy másik versenysorozatnak is csak, hogy legyen pozitív élményünk is. Aztán visszajövünk a mi kis hazánkba versenyezni tovább, mert mazochisták vagyunk.

Mindezek ellenére jól éreztük magunkat, történésekkel tele, nagyon fáradtan és rengeteg átgondolni valóval jöttünk haza. Köszönjük a lehetőséget az Eger rally rendezőinek, de legfőképpen köszönjük a rengeteg segítséget Tóth Janinak a TUTO 2003 Bt tulajának, Gentischer Tamásnak és Ampli Árpinak a Hőtechnika Kft- től. Nélkületek nem ment volna. Nagyon köszönöm a csapat minden tagjának az önzetlen segítséget. Köszönöm, hogy minden időtöket arra szenteltétek, hogy rajthoz állhassunk. Köszönöm Molnár Csabinak, Id.Balatoni Ádámnak, Galambos Attilának, Kovács Zsoltinak, Müller Natasának, Tóth Janinak, Ampli Árpinak, Gentischer Tamásnak, és nem utolsó sorban a feleségemnek Kovácsné Baranyi Bernadettnek az támogatást az erőt próbáló munkát. Köszönet a barátoknak, akik meglátogattak, hogy támogassák a csapatot.

Mert Rallyzni jó…… 2019

By : 2020.08.26. Comments off , ,